-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34788 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

علائم ظهور انقلاب جهاني چيست؟

1 ـ فراگير شدن ظلم و فساد.
نخستين نشانه‎اي كه با مشاهدة آن مي‎توان نزديك شدن هر انقلابي ـ از جمله اين انقلاب بزرگ را ـ پيش بيني كرد گسترش ظلم و جور و فساد و تجاوز به حقوق ديگران و انواع مفاسد اجتماعي و انحرافات اخلاقي است كه خود عامل توسعة فساد در جامعه است. طبيعي است فشار كه از حد گذشت انفجار رخ مي‎دهد، زيرا انفجارهاي اجتماعي همانند انفجارهاي ميكانيكي به دنبال فشارهاي شديد و زايد از حدّ است.



2 ـ دجّال (مرد پر تزوير و حيله‎گر!)



هنگامي كه سخن از «دجّال» به ميان مي‎آيد، معمولاً طبق يك سابقة ذهني عاميانه، فقط ذهنها متوجّه شخص معيّن يك چشمي مي‎شود كه با جثّة افسانه‎اي و مركب افسانه‎اي‎تر، با برنامه‎اي مخصوص به خود پيش از انقلاب بزرگ مهدي ظهور خواهد كرد.



ولي همانگونه كه از ريشة لغت دجّال از يك سو و از منابع حديث از سوي ديگر استفاده مي‎شود، دجّال منحصر به يك فرد نيست، بلكه عنواني است كلّي براي افراد پرتزوير و حيله‎گر؛ و پر مكر و فريب و حقّه باز كه براي كشيدن توده‎هاي مردم به دنبال خود از هر وسيله‎اي استفاده مي‎كنند، و بر سر راه هر انقلاب سازنده‎اي كه در ابعاد مختلف صورت مي‎گيرد ظاهر مي‎شوند.



2 ـ ظهور سفياني



ظهور «سفياني» همانند ظهور «دجّال» نيز در بسياري از منابع حديث شيعه و اهل تسنّن به عنوان يكي از نشانه‎هاي ظهور مصلح بزرگ جهاني، ويا به عنوان يكي از حوادث آخر زمان، آمده است. (كتاب بحار الانوار، 53/ 182ـ 190 ـ 192 ـ 206 ـ 208 ـ 209).



گرچه از بعضي روايات بر مي‎آيد كه «سفياني» شخص معيّني از آل ابوسفيان و فرزندان او است، ولي از پاره‎اي ديگر استفاده مي‎شود كه سفياني منحصر به يك فرد نبوده، بلكه اشاره به صفات و برنامه‎هاي مشخّصي است كه در طول تاريخ افراد زيادي مظهر آن بوده‎اند.



از جمله در روايتي از امام علي بن الحسين (ع) نقل شده



«امر السّفياني حتم من الله و لايكون قائم الّا بسفياني» (بحار، 52/182) [ظهور سفياني از مسائل حتمي و مسلّم است و در برابر هر قيام كننده‎اي يك سفياني وجود دارد!]



از اين حديث بخوبي روشن مي‎شود كه سفياني جنبة «توصيفي» دارد نه «شخصي» و اوصاف او همان برنامه‎ها و ويژگيهاي او است و نيز استفاده مي‎شود كه در برابر هر مرد انقلابي و مصلح راستين يك (يا چند) سفياني قد علم خواهدكرد.








حكومت جهاني حضرت مهدي


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.